Könyvelés

Nálunk nem csak a könyvelése, de az adózása is rendben lesz!

Keressen bennünket

Könyvelő Irodánk vállalja induló és már működő gazdasági társaságok (Kft, Bt, ZRt) valamint egyéni vállalkozók könyvelését.  

Munkatársaink olyan szakemberek  -  mérlegképes könyvelők, adótanácsadók -, akik  nagy tapasztalattal rendelkeznek az adóellenőrzések területén is. Adótanácsadói tevékenységünk során, az adóellenőrzésekben, adóhatóság előtti eljárásokban képviselt, elégedett ügyfeleink kérésére hoztuk létre irodánkat.  Munkánk során – a szerzett tapasztalataink alapján – nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy nálunk a könyvelése és az adózása is rendben legyen.

Ügyfeleinket érthetően, rendszeresen tájékoztatjuk vállalkozásaik helyzetéről, hogy a megfelelő adózási, üzleti döntéseket tudják meghozni és ne érjék őket hírtelen meglepetések. Szükség esetén ügyfeleinknek segítünk a cégkapu figyelésében is.

Új ügyfelünkként bizonylatainak precíz, pontos a számviteli előírásoknak megfelelő könyvelését, adóbevallásainak időben professzionális módon történő elkészítését, rendszeres tájékoztatását, adóügyeinek intézésében szakembereink támogatását várhatja irodánktól.  

Már működő vállalkozásának könyvelését akár az adóév közben is átvesszük.

Vállaljuk végelszámolás, felszámolás, valamint kényszertörlési eljárás alá került , vagy várhatóan ilyen eljárás alá kerülő cégek könyvelésének átvizsgálását, az eljárásokban szükséges könyvelési feladatok elvégzését, adóbevallások elkészítését.

Könyvelési díjainkat vállalkozása sajátosságait (pl. bizonylatok mennyiségét, bevallások gyakoriságát, adózási módot) figyelembe véve alakítjuk ki.  
  

Szolgáltatásunk díjait egyedi ajánlat alapján kérheti erre a linkre kattintva.

Bízza könyvelőirodánkra bérszámfejtését is. Tapasztalattal rendelkező kollégáink naprakész tudással, a hatályos jogszabályok ismeretével állnak rendelkezésére. 


Vállaljuk:
-    foglalkoztatottak ki és bejelentését
-    egyszerűsített foglalkoztatottak (EFO), munkaviszonyban, megbízásos jogviszonyban, tagi jogviszonyban lévők bérének, egyéb jövedelmeinek  számfejtését
-    fizetési jegyzékek, kilépő papírok, járulékbevallások elkészítését
-    táppénz, CSED, GYED, GYES igénylést
-    segítséget nyújtunk a KSH adatszolgáltatások teljesítéséhez

Igény esetén tanácsadással segítünk például a vállalkozásánál a legmegfelelőbb foglalkoztatási forma kiválasztásában, ami egy vállalkozásnak jelentős megtakarítást jelenthet.  


Legyen a könyvelése és a bérszámfejtés egy helyen. Ezzel elkerülhető a két terület közötti kommunikáció hiányból vagy zavarából adódó hiba.  
 

Átvesszük az ügyvezetőket - társaságukkal kapcsolatosan - terhelő könyvelési- és adózási ellenőrzési feladatokat, a könyvelőjük megtartása mellett. Segítünk könyvelőjével együttműködni és folyamatosan kontroll alatt tartjuk adózását, hogy a megfelelő bevallások a megfelelő időben beküldésre kerüljenek és könyvelési adatai is a valós képet mutassák, probléma esetén pedig beavatkozunk, hogy ne érintsék váratlan meglepetések egy adóellenőrzés során, ne érintse társaságát váratlan végrehajtás, adószámtörlés, kényszertörlés.

A cégkapu figyelése a társaság szempontjából életbevágó és bizonyos esetekben komoly taktikai szereppel rendelkezik, amellyel kapcsolatosan sokat olvashat oldalunkon. Külön szolgáltatásunk keretében megfelelő rendszerességgel figyeljük cégkapuját és az előre egyeztetett feltételek szerint átvesszük az iratokat.

A cégkapu problémákról itt olvashat bővebben: Leggyakoribb adózási problémák - cégkapu

Ugyan abszurdnak tűnik, de több esetben tapasztaltuk, hogy nehéz a könyvelőváltás, mert a régi könyvelő nem működik együtt, nem adja át az iratokat vagy az új könyvelő számára fontos záró/nyitóadatokat, korábbi könyvelési dokumentációt. Az anyagok visszaadását a könyvelő akkor sem tagadhatja meg, ha az ügyfélnek díjtartozása van (akár büntetőjogi kategória is lehet).

Mivel számos könyvelőváltásban segítettünk, ezért vállaljuk akár tőlünk független új könyvelő részére a régi könyvelőtől az anyagok megszerzését/visszaszerzését, illetve a könyvelőváltás lebonyolítását.

Adótanácsadás

Ha egy profi csapat támogatására van szüksége. Az adózáshoz legalább 3 szakterület tapasztalata kell, könyvelési szakember, jogász/ügyvéd, közgazdász. Nálunk ez mind meg van, óriási tapasztalattal kiegészítve.

Keressen bennünket

Adótanácsadás keretében felmérjük ügyfeleink adózási problémáit, tapasztalatunkból és tudásunkból kiindulva megválaszoljuk adózási kérdéseiket. Fontos megjegyezni, hogy az adózási szabályok és adózási helyzetek sokrétűsége miatt általában ez egy alapozó tanácsadás, amelyet követően Ügyfelünk igényeinek meghatározása során külön megbízási szerződés keretében oldjuk meg a problémát. Tanácsadásunk tartalmazza Ügyfelünk külső szem által látható gyors adózási átnézését is és jelezzük, ha első ránézésre minden rendben, de azt is, ha bármilyen esetleges egyéb problémát látunk, mivel Ügyfeleink adózását teljeskörűen szeretjük rendben tudni.

Amennyiben bármilyen adózási kérdése van, nehézségbe ütközött, jogszabályhelyet megjelölve kifejtjük álláspontunkat annak megoldásával kapcsolatosan.

Nagyon sok esetben fordul elő, hogy a jogszabály nem egyértelmű vagy a NAV eljárási gyakorlata nem egyértelmű. Ebben az esetben megfelelő módon (ez nagyon fontos) feltesszük a kérdéseinket az adóhivatalnak, amellyel kapcsolatosan megfelelő válasz esetén a NAV-ot az állásfoglalása legalább olyan mértékben köti, hogy nem teszi lehetővé későbbi bírság kiszabását.

Az adózási modell kialakítása az egyik legfontosabb egy vállalkozás életében, amelynek a része az adótervezés, adóoptimalizálás. Önmagában véve az adótervezés azért nem elégséges, mivel az adózásunk meghatározásán kívül a megfelelő szerződéses és dokumentációs környezetet is ki kell alakítanunk illetve a cégen belüli feladatmeghatározást és felelősségmegállapítás is ezen tevékenység elengedhetetlen része. Ne felejtsük, hogy az elsődleges felelősség az ügyvezetőt, cégvezetőt terheli, míg a vagyoni kockázatból a tulajdonosok (is) részesülnek.

Az adózási modell kialakítása során megnézzük a társaság eddigi működését (cégátvilágítás, adózási átvilágítás), jövőképét (tervezett újítások, beruházások, új tevékenységek stb..), amelyekhez képest megállapítjuk a legkedvezőbb adózási módot (adóoptimalizálás) és hozzáigazítjuk a társaság szerződéses és dokumentációs hátterét. Amennyiben pedig a végrehajtó és felelősségi funkciók is kijelölésre kerülnek, akkor kialakítottuk adózási modellünket, amelyet természetesen megfelelő időközönként érdemes felülvizsgálni.

Milyen előnyökkel jár az adózási modell felállítása?

Első körben leszögeznénk, hogy a legjobb lenne ha valamennyi társaság rendelkezne egy adózási koncepcióval, a kisebb cégek természetesen egyszerűbbel, mert csak így lehet biztonságban adózni és működni.

  • a vezető tisztségviselők, tulajdonosok nyugodtan aludhatnak egy adóellenőrzés során,
  • az esetleges adózási problémák orvosolva lesznek,
  • az adózással együtt működünk és nem csak utána kullogunk (Ismerős az érzés amikor év végén vagy beszámolási kötelezettség idején a könyvelő szól, hogy csináljunk valamit, mert rengeteg a fizetendő adó? A vevő, szállító összegek nem egyeznek vagy a készletekkel, házipénztárral esetleg tagi kölcsönnel van gond?) Megfelelő adózási modell esetén az ilyen problémák időben felismerhetők,
  • az esetlegesen nem társaságunk érdekében tevékenykedő munkavállalók lebuknak,
  • folyamatosan ismerjük cégünk helyzetét, így megfelelő döntéseket tudunk hozni,
  • hitelképessége és megítélése javul a társaságnak.

Jogi illetve ügyvédi képviselet

Ha adózásban jártas, napi szintű tényleges adózási tapasztalattal és tudással rendelkező ügyvédi, jogi képviseletre van szüksége.

Keressen bennünket

Fő profilunk Ügyfeleink képviselete egy adóellenőrzés során, illetve felkészülés egy esetleges adóellenőrzésre, az adózási hibák feltárása és kijavítása.

Ügyfeleinket teljeskörűen képviseljük az adóhatóság előtt úgy, hogy nagyon nagy eséllyel meg sem kell jelenni az adóhivatal előtt. A kapcsolatot is innentől kezdve mi tartjuk Önnel, az adóhivatallal és könyvelőjével is, az iratokat is (alapvetően) mi fogjuk kapni, tehát nem történhet meg, hogy nem vesz át egy levelet, nem reagál egy fontos dokumentumra, elmulaszt egy jogorvoslati lehetőséget.

Az adóellenőrök is jobban örülnek, ha egy olyan képviselővel tudja a kapcsolatot tartani aki tudja, hogy mire van szüksége illetve milyen lehetősége van. A legtöbbször fél szavakból is megértjük egymást, hogy kinek mire van szüksége.

Adóellenőrzéssel kapcsolatosan a legfontosabb, hogy időben forduljanak hozzánk, mivel az új szabályok szerint, ahogy telik az idő úgy szűkülnek a lehetőségeink az eljárás során.

Adótartozása esetén elérjük az Ön számára vállalható részletfizetést, elengedést. Kevesen gondolják előre, hogy óriási tapasztalat szükséges az ilyen irányú kérelmek teljesüléséhez. Ügyfeleink nagyon sokszor már több elbukott kérelmet követően jönnek hozzánk vagy opcióként fel sem merült mivel a könyvelőjük szerint úgy sem lehet elérni vagy felhívják magukra a figyelmet.

Többszáz fizetési kedvezményt értünk el, úgyhogy minden egyes összetevőjét ismerjük egy fizetési kedvezményre irányuló kérelemnek (nem csak jól kell megírni a kérelmet, hanem megfelelő adatot kell szolgáltatni és megfelelően kell lekommunikálni az adóhivatallal).

Forduljon hozzánk bizalommal adótartozással kapcsolatos fizetési kedvezmény esetén, mert a legjobb helyen jár. Érdemes időben hozzánk fordulnia, mert az időben (esedékességtől számított 8 napon belül) beadott fizetési kedvezmény iránti kérelem (amely később módosítható) az adóvégrehajtást akasztja.

Segítünk NAV végrehajtási eljárása során! Szükség esetén megpróbáljuk megakasztani vagy akár egy fizetési kedvezény iránti kérelem minél hamarabb történő elérésével megállítani.

Amennyiben helyszíni végrehajtási cselekményt foganatosítanak az adóvégrehajtók ott leszünk Önnel vagy eljárunk meghatalmazottként illetve segítünk lefoglalt dolgainak akár árverésen kívül történő megvételében.

Adóvégrehajtás esetén is számos lehetőségünk van, hogy elérjük célunkat! Ügyfeleinknek napi szinten segítünk, forduljon hozzánk bizalommal adóvégrehajtás esetén is.

Egyre gyakoribb, hogy az adóhivatal törli egy társaság adószámát. Leggyakrabban a beszámoló közzétételi kötelezettség elmulasztása miatt kerül rá sor, de a cégtábal hiánya, adóbevallás beadásának vagy akár az A60-as összesítő nyilatkozat benyújtásának hiánya is okot adhat az adószám törlésére.

Éppen ezért kiemelt fontosságú a cégkapu figyelése, mert időben észlelt és még nem jogerős törlés esetén lehetünk a legeredményesebbek. Ráadásul ha nem cselekszünk akkor társaságunk kényszertörlés alá és az ügyvezető, tulajdonos eltiltás alá kerülhet.

Segítünk adószámának helyreállításában.

A kényszertörlések tömeges elrendelés 2018-ra tehető, melynek a célja, hogy a nem működő vagy nem szabályosan működő társaságok véglegesen törlésre kerüljenek. A kényszertörlés jogerős elrendelését követően abból nincs visszaút még akkor sem, ha a kényszertörlést felszámolás követi.

A kényszertörlés következménye nagyon sok esetben:

- probléma a hitelfelvétel esetén, amely kapcsolt vállalkozásaink meglévő hitelét is érintheti,

- ügyvezetői, tulajdonosi eltiltás (nem lehetünk ügyvezetők akár 5 évig, ha törölt adószámmal vagy tartozással történik a kényszertörlés),

- magánvagyon kiemelt kockázata. A NAV 2019-től kiemelt figyelmet fordít a kényszertörölt cégekre és amennyiben adótartozása van a társaságnak vagy akár kényszertörlés alatt adótartozást állapít meg a cégnél, akkor korlátolt felelősség esetén is - külön perben - a magánszemély vagyonán hajthatja azt be.

Az előzőekből látszik, hogy a kényszertörlés kiemelt kockázatot jelent, ezért forduljon hozzánk minél hamarabb, hogy el tudjuk kerülni a kényszertörlést vagy annak következményeit.

A Dr. Szeiler Ügyvédi Iroda teljeskörű jogi szolgáltatást nyújt - akár havi átalánydíjas konstrukcióban - amely az adózáson kívül az alábbi területekre terjed ki:

- társaságok alapítása, módosítása, adás-vétele,

- szerződések elkészítése, véleményezése,

- ingatlan adásvételi szerződések elkészítése, teljeskörű lebonyolítása,

- munkajogi kérdések.

- Gazdasági büntetőjogi ügyeket (ide értve az Artis Jus által tett feljelentéseket) partner irodánkkal együttműködve vállalunk.

Cégjogi, adózási átvilágítás

Mindig jó biztosan aludni, főleg ha a cégünkből élünk, vagyonunk a vállalkozásunkban van. Éppen ezért érdemes mind cégjogilag és adójogilag átnézni a megfelelő működést, esetlegesen átstruktúrálni a társaság(ok) működését, vagyonkezelését.

Keressen bennünket

Ha szeretne cégéről egy gyors adózási helyzetelemzést, amelyből megtudhatja vannak-e adózási problémái, NAV ellenőrzési kockázatai és hogyan oldhatja meg azokat regisztráljon most.

Adóröntgen (gyors adózási helyzetkép) szolgáltatásunk díja nettó 75.000 forint + ÁFA.

Adóröntgen

Jelentkezés adóröntgenre

Egy jó szerződés véd minket a partnerrel szemben és NAV-al szemben is. Ellenben ha túl sok mindent beleírunk és az nem teljesül a NAV akár kérdőre vonhat. Általában a probléma az alvállalkozói szerződésekkel van és az ügyletek dokumáltságának hiányával. 

Átnézzük szerződéseit mind jogi szempontból, mind adózási szempontból és kialakítjuk/javaslatot teszünk a megfelelő dokumentálásra, hogy az a NAV számára is megfelelő legyen, mivel a NAV gyakorlata szerint egy szerződés és a hozzátartozó számla nem bizonyítja kellőképpen, hogy az ügylet, gazdasági esemény a valóságban is megtörtént.

Mindig jó biztosan aludni, főleg ha a cégünkből élünk, vagyonunk a vállalkozásunkban van. Éppen ezért érdemes cégjogilag átnézni a megfelelő működést, esetlegesen átstruktúrálni a társaság(ok) működését, vagyonkezelését. Mi teljeskörű segítséget nyújtunk a legmegfelelőbb cégstrugtúra és cégjogi szerződések kialakításában.

Adózási átvilágítás során átnézzük vállalkozásának adózását és javaslatot teszünk az esetleges problémák megoldására, hiányok pótlására. Az átvilágítás a könyvelést, a könyvelési iratokat, a szerződéseket, számlákat is magában foglalja, kiemelt figyelemmel a nyereségességre, alvállalkozói szerződésekre/számlákra, házipénztárra, tagi kölcsön állományra, tárgyi eszközökre, adózási mód megfelelő választására, az ÁFA kulcsok megfelelőségére, a készlet kezelés esetleges problémáira. Az adózási átvilágítás legfontosabb elérendő célja, hogy a NAV ellenőrzése során mindent rendben találjon, illetve a legális legkedvezőbb adómértékkel történjen az adózás. Ezt követően történhet szükség szerűen egy adózási modell kialakítása.

Sajnos elmondható, hogy a cégek nagyon nagy részénél vannak problémák, mivel a könyvelés már átsiklik a problémák felett és a cégvezetés is inkább a napi ügyvitellel foglalkozik, mint a számvitel rendben tartásával, ami sokszor egy szükséges "fölösleges" teendő.

Felszámolás

Vegyük komolyan a felszámolást - akkor is ha ki akarunk jönni belőle és akkor is ha meg akarunk szűnni!

Keressen bennünket

A követelésünk érvényesítésének 2 jogi útja van. Az egyik a fizetési meghagyás (FMH), amely esetben ha a másik fél nem vitatja a követelésünket, akkor az végrehajthatóvá válik és a bírósági végrehajtó fogja azt behajtani - létező vagyon esetén. A másik a felszámolás iránti kérelem, amelynek vannak bizonyos formai és alaki követelményei. Le kell járni a fizetési határidőnek, megfelelő formátumú felszólítást kell írni és fontos, hogy a másik fél a felszólításig a követelést ne vitassa. A felszámolás azokban az esetekben hatásosabb, ha a másik fél biztosan meg akarja tartani a cégét, mivel ha nem fizeti ki a tartozást az felszámolás alá kerül (45 napos fizetési határidőt kérhet a bíróságtól vagy megegyezhet velünk).

Vállaljuk tartozásának érvényesítését mind ügyvédi, mind további jogi eszközökkel FMH vagy felszámolási kérelem beadása során.

Amennyiben már felszámolással kapcsolatos fizetési felszólítást kapott partnerétől átnézzük annak szabályosságát illetve szükség esetén egyeztetéseket kezdeményezünk a másik féllel a megállapodás érdekében. Amennyiben erre nincs lehetőség akkor a törvény által biztosított maximális határidőt kérjük a bíróságtól a tartozás megfizetésére. Amennyiben a felszámolási helyzet körvonalazódott segítünk felkészülni a felszámolásra.

Amennyiben már elrendelték a felszámolást és kijelölték a felszámolót, akkor teljeskörűen képviseljük a felszámoló előtt, a felszámolás negatív következményeinek elkerülése érdekében (csődbüntett, sikkasztás stb...). Szükség esetén átvilágítjuk könyvelését, céges iratait és akár segítünk a zárómérleg elkészítésében is. Munkánk során, szükség esetén felszámoló partnerünk segítségét is igénybe vesszük. 

A felszámolás egyik kulcsfontosságú dokumentuma a zárómérleg, amely a felszámolás napját megelőző napra készül és az azt megelőző időszakot zárja le. Amennyiben a zárómérleg nem megfelelő vagy olyan pénzeszközöket, eszközöket tartalmaz amelyekkel nem rendelkezünk komoly problémát jelenthet. Amennyiben nem adjuk át a zárómérleget a felszámoló akár feljelentést tehet és a hitelezőknek is sokkal könnyebb áttörniük a korlátolt felelősséget, így akár magánvagyonunkkal is felelhetünk. A felszámoló biztosnak pedig lehetősége van a felszámolást megelőzően kötött szerzdőséeink megtámadására, amennyiben azok hitelezői érdeket rontanak.

Segítünk iratainak átvilágításában és a felszámolási tevékenységet záró mérleg összeállításában.

Adja meg nevét és telefonszámát, visszahívjuk!
Kérjük adja meg a teljes nevét. Pl.: Kovács Ferenc vagy Dr. Kovács Ferenc András.
A mező minimum kettő és maximum négy szóból álló nevet fogad el.
+36
Kérjük adja meg telefonszámát: körzetszám + telefonszám. Ne használjon 06 vagy +36 előtagot. Pl.: 30 123-4567 vagy 55 123-456
Kérjük adja meg e-mail címét
Kérjük egy-két kulcsszóval jelezze felénk, hogy miben segíthetünk Önnek.
(Pl.: adóellenőrzés, jogi képviselet, könyvelés stb.)